12 januari 2012

Bangkok, Phuket, Similan Islands & Koh Lanta

Japp, längesen jag skrev! Sist så var det nyårsafton och jag kommer knappt ihåg vad som hände sen :p haha

Bangkok
Vi gick på bio och såg Mission Impossible, en film som jag hade velat se länge men va så trött då vi såg den så jag somnade och såg bara hälften. Måste se om den iallafall.
Försökte shoppa lite men hittade knappt något men sen kom vi på att vi inte hade åkt till MBK så då åkte vi dit. Massor av shopping men köpte inte så mkt....åker tillbaka dit innan vi sticker hem och köper på oss billiga souvenirer iaf :p


Åhh det här va sååååå gott!!


Phuket
Vi hade bokat två nätter i Phuket och kände redan när vi kom fram att det va alldeles för kort tid så vi bokade in två nätter till. Tyvärr så var det fullbokat i det hotellet vi bodde i först så vi fick ta in på ett annat hotell.
Första hotellet var iallafall jättefint och vi bokade in en tur till Similan Islands och en resa till Phuket Zoo. Receptionisten som hjälpte oss va jättesnäll och hon fick ner priset för Similan Islands från 3800baht till 2100baht. Det är väl ungefär 500kr.

Vi åkte till ett tempel i Phuket, Wat Chalong heter det tror jag. Man fick inte gå in med skor och vi va tvungna att skyla axlarna och benen.


Hotellrummet i La De Bua, första hotellet. Det va mycket finare än det andra hotellet i Phuket, det tog jag inte ens någon bild på...
Vi vaknade tidigt på morgonen och tog transfern från hotellet till båtarna som skulle ta oss runt Similan Islands. Det va fyra stopp - första stoppet var vid en ö men där fick vi inte gå på utan vi stannade bredvid och hoppade i vattnet för att snorkla. Vi såg många fina fiskar.
Andra stoppet var ön bredvid och där gick vi iland för att äta lunch och sola på stranden, jättefin strand va det! Sen gjorde vi samma sak igen alltså, stannade vid en ö och hoppade i vattnet för att snorkla och gick sedan iland för att sola och bada.
Adde blev biten när vi var i vattnet på sista ön. Vi hade tagit med snorklarna så vi kunde kolla på fiskar och han såg en gul fisk som han försökte fånga men den blev arg och simmade mot hans fot och bet honom :p haha

Märker att jag inte hinner skriva ikapp dagarna, så ni får detta nu och resten senare när jag har tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar