22 november 2008

Utanför..

Det är en sak om mig som många kanske inte vet, jag känner mig oftast utanför och får ångest för det.
Varje gång mina kompisar gör någonting utan att fråga mig så känner jag mig oerhört utanför. Det kan vara vadsomhelst. Det händer inte så ofta men när det väl händer så börjar jag tänka, vill de inte vara med mig? Varför har de inte frågat mig? Orkar de inte vara med mig?
Det handlar om kompisar som jag är med varje helg. Jag ser de varje vecka.
Som idag t.ex. Några kompisar är ute och festar och de har inte frågat mig. Jag tänker så att det bara är tjejer och de kanske inte frågar mig eftersom jag är med älskling, men so what? Förr så kanske jag inte hade gått med de eftersom älskling bara var här två helger i månaden och de hade tjejkvällar men nu har han varit här i ett halvår så det gör inget om jag är utan honom en kväll. Vi behöver inte se varandra 24/7. Men jag tror iaf. inte att det är orsaken, de orkar väl helt enkelt inte vara med mig. Visst hade jag mobilen avstängd någon timme förut, men jag tror knappast att de har ringt då. Jag vet att dessa kompisar är ute nu eftersom en av dem smsade mig och frågade om jag hade ringt de eftersom alla har missade samtal från dolt nr. Då hade hon väl nämnt om de ringt förut? Det var inte jag sa jag, då frågade hon om jag ville åka in dit där de är. Eller hur? Nu, kl ett, när det stänger tre och jag skulle hinna vara där i en timme. De frågade bara för att, inte för att fråga, om ni fattar. Jag är inte sur på dem eller något men känner mig bara utanför. De vet dessutom att jag e festsugen.
Jag hade ändå inte gått med om de hade frågat eftersom jag hade min dejt med älskling o så(som de inte vet någonting om), men ändå, man vill ju bli tillfrågad.


Så, nu har jag blottat mig lite. Fräscht.

1 kommentar:

  1. Jag förstår vad du menar, sådär kan jag också känna!

    Och vet du vad jag kom på!? Vi måste ses nu, nu, nu! Det börjar bli ett tag sen nu igen ju!

    Puss!

    SvaraRadera