11 december 2010

You owe me BIG time!

Ja dricka med måtta det är något som Adde måste lära sig!!

Var som sagt och firade Lucy med middag(hotpot) igår medan Adde var på julbord med jobbet.
Vi blir klara mkt tidigare hos oss och åker redan hem vid halv två(? där runtomkring iaf...)

Jag och snyggingen ;)

När jag kommer hem så sitter jag vid datorn en stund och bestämmer mig sedan för att ringa Adde eftersom han inte hade svarat på mitt senaste sms och av de tidigare smsen som jag hade fått från honom så förstod jag att han var full. (stavfel, upprepning osv..) Han svarar inte, jag ringer igen efter en sådär tio min men han svarar fortfarande inte. Jag låter det vara, han hör väl inte att det ringer och ringer väl tillbaka när han kan.

Efter ett tag så ringer han upp, jag svarar och det är hans chef pratar. Han berättar att Adde är "på lyset" och undrar om jag var kvar i stan för att hämta upp honom. Jag säger då att jag är hemma redan och frågar om han inte kan skicka honom i en taxi, visst säger han och så lägger vi på.
När han fortfarande inte var hemma efter en halvtimme blir jag lite orolig, ringer men det är ingen som svarar...
Han ringer upp efter ungefär tio-kvart och frågar om jag har pengar hemma. Han hade tydligen spytt i taxin och får böta. Gissa om jag var glad?
Det blev lite strul med betalningen först eftersom taxichauffisen "inte kunde" dra kort och jag har inga kontanter på mig så vi åker runt men hittar tillslut en bankomat i Skärholmen.

Vi kommer hem, och jag tvingar honom i duschen och av med spykläderna(han hade spytt på hela sig typ) och tvätta av honom, på med rena kläder och vi la oss i vardagsrummet inatt, ville inte riskera att han skulle spy ner rummet eller så. Som tur så spydde han inget mer, tror hela julbordet lämnades kvar i taxin.

Men som rubriken säger You owe me BIG time! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar