25 september 2009

Gårdagens...

Terrorist
I onsdags så kollade jag på efterlyst, efter det så gick jag upp till mitt rum för att lägga mig.
Jag hör något utanför fönstret som låter som maskiner och kollar ut, där har folk dragit en slang genom vår lilla väg här utanför. Jag säger till älsklingen att vad konstigt, vad är det de gör egentligen? De kan ju inte komma å fixa avloppet klockan tio på kvällen. Säger även att det luktar lite bensin. Men älsklingen är väldigt irriterad på mig redan eftersom jag väckt honom så jag lägger mig igen och surfar runt lite på datorn istället. Jag tänker att det kanske är tjuvar eller något annat, skumt är det iaf.
Jag erkänner, jag är väldigt paranoid och nyfiken som fan så fortsätter ha det i tankarna.

Efter ett tag hör jag att det är någon som krossar fönster och blir skiträdd och studsar upp från sängen av ren reflex. Älsklingen kollar ut men ser inte så mycket för vårt träd som står precis vid fönstret. Jag kollar också och smsar samtidigt min kusin som bor snett mittemot mig och frågar om han vet vad det är som händer. Skriver samtidigt till min andra granne S om han vet något.

Ser att det går brandmän och poliser fram och tillbaka...
En stund senare ringer min kusin och han säger att en granne är terrorist? Haha tror förstås att han ljuger men han säger att det är så, att han, S och några andra grannar kollade på när insatsstyrkan stod med laddade gevär utanför grannens hus och att de tog hans barn också...
Fattar ingenting men han vet inte så mycket mer så vi lägger på.

Sen skriver S på msn att mannen kom ut skrattande när de gripit honom och att de tog av hans kläder och spolade av honom. Att det var massor ambulanser, brandbilar och skåpbilar från insatsstyrkan som stod utanför. Han skriver även att de klättrade upp på taket och gick genom trädgården så de hade omringat hela huset. Jag tänker mest på att jag missat det hela och att jag inte såg någonting från min bakgård när jag var nere för vi bor i samma radhusslänga och det är endast ett hus mellan oss.

Senare uppdaterar S om att polisen sagt att det var ett familjebråk där mannen hade bråkat med frun och att han sedan hällt bensin över sig och huset....
Jag tror att polisen försöker maskera det hela bara, för om det nu "bara" var ett familjebråk så skulle ju inte insatsstyrkan kommit med....det är vad jag tror iaf.! Och när någon sagt ngt om terrorist så kan jag inte få det ur huvudet...

Nattugglan
Igår skulle jag till tandläkaren och jobba senare på dagen och kunde såklart inte sova någonting alls så det slutade med att jag bara fick i mig tre timmars sömn mellan tandläkarbesöket och jobbet, så va lite som en zombie på jobbet.

Tandläkaren
Gick som sagt till tandläkaren. Oftast när jag är där så brukar besöken bara ta max fem minuter och det tycker jag är lite irriterande eftersom jag ändå åkt en timma för besöket men igår tog han rekord! Jag gick in, han kollade mina tänder snabbt och så sa han att vi ska boka en ny tid. :/ Det hela gick på under en minut. Men såg att hans assistent/tandsköterskan inte va där så han var nog stressad. Men men, snart hoppas jag, slipper jag det!

Pengar
Så mycket det är som kostar denna månad..!
Först måste jag fixa min dator och det kommer gå på en tusing.
Sen så ska jag köpa ett gymkort på sats i endast en anläggning och det kommer gå på en tusing första månaden...(dyrt).
Syrran fyller år, tänkte åka ner till henne(hon bor i Malmö) och hälsa på men det blir nog inte av eftersom jag fick mycket mindre i lön än vad jag hade tänkt eftersom jag räknade fel på dagarna i augusti.
Lina fyller år, det kommer nog bli en middag ute någonstans..
Jag fyller år, har inte bestämt ännu vad jag ska göra. Funderar på om jag inte ska skita i det så kan alla gå med plus i kassan :P hahaha

Jobb
Jobbade som sagt igår men bara från fem till nio så det var ju inte så farligt :)
Får hoppas att han ringer lite oftare så får jag jobba lite mer!
Jobbar i ett bemanningsföretag som skickar ut mig till olika livsmedelsbutiker, sitter i kassan så det är rätt skönt jobb! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar