26 juli 2011

Sovdags snart!

I söndags så va det bra väder och jag kände verkligen att jag inte ville sitta hemma hela dagen så fick med mig Adde och Ricky på en fisketur!
Vi åkte först in till stan och satte oss vid centralbron(?) men vi fick inget napp!! Lite pinsamt också att gå genom stan med fiskespön eftersom vi hade parkerat en bit bort. Eftersom det inte blev några fiskar därifrån så åkte vi till Nacka och där fick vi i alla fall några fiskar.
Det roliga är att vi satte oss vid hamnen med benen dinglandes ner mot vattnet och när jag fick napp så skulle jag resa på mig för att ta in fisken och då tappar jag min ena sko(!) och den ramlar ner i vattnet...sen så flöt den iväg... hahahahah! Tur att det inte var nya skor som jag tappade! Det var mina ballerina som jag hade köpt i Macau förra året....saken är att jag ändå tänkt slänga de snart för att ena skon har gått sönder men den som ramlade ner va det inget fel på!! Så typiskt, men inte så att jag skulle använda den andra ändå.
Fiskarna som vi fick gav vi bort till en man som satt bredvid oss, ingen idé att ta med 10 fiskar hem speciellt när Ricky inte ville ha de och mamma vill inte heller ha strömming.

Idag skulle jag ha åkt och klippt och färgat mitt hår, äntligen!! Men vem ringer inte då när jag jobbar om inte hårsalongen och säger att hon som ska klippa mig är sjuk! Och sen så försöker de ge mig en tid som inte passar alls eftersom jag jobbar dagtid! Och varför jobbar jag dagtid om det inte vore för att jag skulle klippa mig idag!! Ahh...blir så irriterad! Om jag visste att jag inte skulle klippa mig idag så hade jag ju jobbat kväll istället och tjänat mer pengar! Inte nog med det så har jag inte ens fått någon ny tid utan han sa att JAG skulle ringa imorgon...!! Grr...Vill inte ens gå till den salongen längre, läste på nätet att de är dåliga och slarviga! Köpte dealen för några månader sen och velat klippa mig i ett halvår nu! Jag har till och med låtit håret växa så mycket att min utväxt är typ 15-20cm!! Ser ju inte klok ut! Fan, vill bara gå någon annanstans och klippa mig men då är det som att slänga 550kr i papperskorgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar