21 juli 2011

Tröttare än tröttast!

Har inte orkat skriva så mycket de senaste dagarna..!!

I Malmö tog vi det bara lugnt, gjorde inte så mycket.

I fredags så åkte vi till Entre och gissa vilka vi stötte på där? Lili och Sinh, vilket sammanträffande? Malmö är verkligen litet. Men vi gick runt lite där fast hade ingen större shoppinglust eller pengar så åkte hem ganska snabbt igen. Vi köpte med tårta dock eftersom bibi blev hela ett år!! Tiden går verkligen fort.

Sötaste bebisen!!

Firade honom på kvällen, det var dock ett litet firande med bara Kit Yee, Vincent, jag, Adde, Alexander och lilla bibi förstås. Bibi fick kläder, pengar i present. Och en trehjuling från mig och Adde då :) Hoppas han kan börja använda den snart!

På lördagen så åkte vi till NovaLund och åt lunch där, gick runt lite och jag köpte ett par solglasögon, från Siba! Hahha varför inte de satt bra och va halva priset på de. Hahaha lite skämmigt va det när jag skulle betala för kassörskan trodde att vi va turister och hon pratade engelska med mig men sen så hörde hon oss prata svenska så tror att hon skämdes lite också :p
Till middag så grillade vi och hade det trevligt i villan(hos Vincents föräldrar) och efter det åkte vi hem till lägenheten igen och satte på en gammal Steven Chow film.


Jag och Adde i NovaLund
Vincent och Kit Yee i NovaLund
Slim baby i NovaLund
Adde grillar

Vi åkte till Mobilia på söndagen, gick runt lite där men Kit Yee började må dåligt och fick feber så vi stannade inte så länge. På kvällen så åkte killarna och köpte kebab och falafel till middag. Kollade på Angry boys - en sjuk serie(inte porr :p). Tror även det va den kvällen vi kollade på McGruber, en till sjuk fast film.

Måndagen kom redan så snabbt och det var jättefint väder jämfört med de andra dagarna då det va mulet och regn. Vi gjorde american pancakes till lunch och alla blev proppmätta. Efter det åkte vi till Möllan torget för att jag ville köpa wasabiärtor, Alexander ville kolla på vattenpipor och Kit Yee ville köpa platta persikor. Har ni någonsin sett platta persikor?? Första gången jag hört talas om det, fula va de, helt platta men lite häftiga ändå. Vet inte om de var goda smakade aldrig...
Efter lite bensintankning och inköp av reseproviant så lämnade vi Malmö vid fyra och kom hem vid tio och då blev det sängen direkt fast somnade inte förrän vid tolv...

Va Såååå trött när jag vaknade halv fem morgonen efter...inte nog med att jag bara sov fyra och en halv timme men jobbade 12 timmar också...så när jag kom hem så åt jag middag och både Adde och jag däckade direkt efter, vaknade vid två och trodde jag hade försovit mig eftersom jag hade drömt det flera gånger. Men sov om och vaknade i tid.
Samma sak hände dagen efter, jobbade 12h och kom hem och däckade men vaknade inte ens emellan. Drömde om att jag hade åkt till Malmö igen och att jag inte skulle hinna till jobbet. Hemskt ju! Inte nog med att vara på jobbet under min vakna tid men att drömma om det också.

Idag har jag bara jobbat mina vanliga 8timmar dock och det känns jätteskönt! Och imorgon är det äntligen fredag, känns bra!

Planerna för helgen
Imorgon fredag - Ingen aning, städa lite kanske? Vill möblera om rummet och köpa en ny byrå som får plats med både mina kläder OCH Addes, just nu är det lite småstökigt hela tiden eftersom kläderna inte får plats....

Lördag - Enligt Adde så blir det en dubbeldejt med Lili och Sinh med middag på Texas Longhorn och sedan bio - Bridesmaids. Hoppas den e bra!

Söndag - Ville Shi Jun paddla men har inte svarat så jag vet inte om hon har bokat med mig...funderar fortfarande på om jag orkar..!


Nästa vecka ska jag klippa mig, äntligen!! Hoppas det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar