18 december 2008

Längesen..

Det känns som att det var jättelängesen jag skrev någonting här...men det har ju inte ens gått en vecka. Men iaf. Sist jag skrev så fyllde mamma år. Hon tyckte om armbandet som jag gav henne. :) Bra det. Tårtan som jag kämpade med tyckte hon va ful.... tack! :P haha men hon sa såhär, "du som brukar göra så fina tårtor,....vad hände med den här?" Hahah....bara för att det var chokladglasyr över hela istället för grädde...Fin tyckte jag iaf. God va den inte...hahaha
saken är att tårtbotten var helt fel. Jag hade ingen socker hemma och lat som jag är orkar jag inte gå fem minuter för att köpa det så istället använder jag baksirap. Men jag vet inte hur mycket jag ska ha i. Jag gräddade den där saken i typ över en timme för att den ville aldrig bli klar....aja...

I lördags så bakade jag pepparkakor med några kompisar. Vi gjorde även pepparkakshus och mitt blev såklart katastrof! haha väggarna var helt mjuka så hela föll ihop när jag skulle limma ihop allt....de andras däremot blev jättesnygga!
Senare på kvällen så var vi ett gäng som gick ut och åt lite kinesmat... Efteråt gick jag, älskling och shi på bio och vi såg the day the earth stood still...tror jag den heter...alltså måste säga att jag inte ens visste vad det va för film när vi gick på den. Jag som inte ens tycker om science fiction...den va INTE bra. Inte ens de andra tyckte det. De gillar sci-fi mer än mig iaf. Gå inte o se den!!
På tal om film så fick jag hem tre dvdfilmer idag. The dark knight, eastern promises och sex and the city - the movie.! De kostade 49kr tillsammans. Så plus frakt blir det 100kr för alla tre! Jättebilligt med tanke på att de filmerna är rätt nya! Ska nog ta o se Sex and the city ikväll. Den e så braaa! :D

Julen närmar sig...så snabbt! Den är redan nästa vecka. Och jag har bara sovit bort alla dagar känns det som...! Sist jag skrev så brukade jag vakna runt två tre på dagen och somna typ efter sju på morgonen. Nu börjar mina dagar runt kl. fyra på morgonen och jag somnar runt åtta på kvällen! haha det är helt sjukt! Ska bara försöka somna lite senare så att jag vaknar runt sju så är det bra. Men det är svårt att hålla ögonen öppna när klockan är åtta.
Men men....den 27e så ska vi iaf. bila ner till gbg. Det är asiatfest, haha jag vet lite mobbat att åka ner för en fest men det är lite mer än så. Ska försöka hälsa på min bror där också, han och frun väntar deras andra barn! :D Så båda mina bröder väntar barn! :):) I'm very very happy!
Men iaf. så ska vi bo på hotell, stannar där tills den 29e, alltså måndag. Längtar faktiskt tills dess. Längesen jag var i gbg. Längesen jag festade också.
Förresten blir det nog fest på lördag. Tror jag, vi får se!
En vän, Minmin ska flytta upp till Umeå elr Luleå, kmr inte ihåg. Iaf så ska hon flytta dit i januari för hon kom in på tandläkarlinjen där! Så på lördag blir det lite som att säga hejdå elr hur man nu ska säga..

Well,....nu ska iaf. kolla på tv och klia sönder min näsa!! *Grrrr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar