10 juni 2009

I AM BACK!!

Fyfan vad deprimerande att behöva komma tillbaka till Sverige och det tråkiga vädret!
Saknar Samos och det 35+gradiga vädret!!
Men en vecka var lagom och jag har haft jättekul. Enda besvikelsen är att jag inte har blivit så brun :(

Lite om resan...

Vi fick en lägenhet som låg på Votsalakia som ligger på den sydvästra delen av ön typ...
Det var helt okej boende med en liten pool. Vi fick havsutsikt så det var ju helt perfekt! Det tog nog inte ens en minut att gå till stranden eftersom det bara var ett avstånd på ungefär 10-15meter.
Det var en ok strand där men vi tog en taxi till Psili Amos 2(de har två Psili Amos) ca. 3km från Votsalakia och där var det verkligen jättefint!! Det är en långgrund strand med genomskinligt vatten och först när jag gick ut kom vattnet till mina lår/rumpa men när jag gick lite längre ut så var vattnet vid mina vader igen, coolt! Vi var där bara en gång.
Annars åkte vi till Samos Town som är huvudstaden på ön. Vi hoppade på bussen kl. 7.00 på morgonen och det tog två timmar innan vi kom fram. Där gick vi runt på gatorna och så men inget speciellt egentligen. Jag hade hoppats på att hitta ett par fina sandaler men det fanns inga? Jättekonstigt. Hittade ett par men det va inte så billigt...det var ju själva saken att det skulle vara billigt med gladiatorsandaler, men jag antar att det finns mer sånt i de andra öarna.

Orkar inte berätta så mkt mer nu, laddar upp bilder senare..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar