29 oktober 2009

Förstår inte...

...det där med influensavaccinet.
Det står överallt att det är riskgrupperna som ska vaccineras först men såfort det kom in till vårdcentralen här i Fittja så skickade de hem lappar till alla om tiderna och hur det går till när man ska vaccinera sig. Eller fungerar det olika? Jag kunde ju gå och vaccinera mig direkt men jag är inte i riskgruppen...tror jag iaf. Vem vet vilka sjukdomar som döljer sig :P haha men men

Jag tänkte redan vaccinera mig förra veckan för att vara på den säkra sidan, vi tänkte egentligen gå dit hela familjen tillsammans men så blev lillebror sjuk och älsklingen han också så vi gick aldrig. Någon dag efter så läste man i tidningen att några hade dött i samband med vaccinet så jag vågar inte riktigt nu.

Vet att man inte ska tro på allt man läser, men är ju ändå lite orolig...det är ju inte roligt att ta sprutor heller, har verkligen hemska minnen från såna fast är inte så rädd för nålar men ändå.


Jaja....kan inte somna som vanligt. Tänkte på att jag ofta har ångest över allt och mår inte bra är deppig ofta o så. Sökte på google och fick resultatet generaliserat ångestsyndrom(GAD). Fast det som står om det verkar mycket mycket värre än det jag känner så kan nog vara lugn.

Men ändå, får ont i hjärtat hela tiden. Undrar oftast om jag är sjuk för jag får kramper ganska ofta....men brukar oftast bli bättre om jag masserar men ibland sitter det kvar och gör jätteont....

Äsch, är nog bara paranoid. Och trött. Måste börja sova normalt!! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar