06 oktober 2009

Ingen bra dag, inga bra dagar kvar...

Jag har tålmodigt väntat och väntat på att det JÄVLA beskedet ska komma hem i brevlådan. Beskedet som säger om jag får börja på mina kurser i komvux som jag sökte till i somras.
Kurserna som jag var så säker på att få börja på eftersom jag sökte i tid och jag fyllde till och med blanketterna med en studievägledare. Då kan inget ha blivit fel iaf.
Beskedet skulle ha kommit i förra veckan men jag väntade in alla dagarna tålmodigt och inget kom.

Började bli nervös och när inget kom igår så började jag tänka att jag kanske inte kommit in??

Ringde dit nyss och fick reda på att så är fallet. Jag har inte kommit in på ett enda av de jävla kurserna som jag sökt till. Jag sökte fyra kurser, 300p om jag inte minns fel?
Kom alltså inte in på ett enda av de!!!
Vet ni vad jag får för svar när jag frågar varför???
JO, det är tydligen så att för många har sökt, det kan jag förstå men jag borde ändå få en kurs av fyra?
Nej nej nej, jag har för BRA skolbakgrund för att få börja eftersom de först väljer folk som inte har gått i gymnasiet, alltså invandrare som precis kommit antar jag???
Hur stor är chansen för mig att få en plats om de väljer så??
Jag bor i Botkyrka, hur många med dåligt skolbakgrund finns det inte?? Hur många gånger ska jag behöva söka för att kunna få en jävla plats???
Jag frågade henne om man inte kunde söka till andra skolor, dvs. friskolor som finns i stan, finns ju många såna inne i stan men hon sa att jo det kan man, men man skulle förmodligen få nej eftersom kurserna finns i hemkommunen. HUR SKA JAG GÖRA????

Får fan skylla mig själv för att jag inte pluggade ordentligt i gymnasiet, ångrar mig så jävla hårt nu. MEN VAD FAN SKA JAG GÖRA NU DÅ?!?!?!!? ?
Så var det förra terminen, jag skulle sökt till terminen som började direkt efter sommar men de hade skrivit konstiga datum på hemsidan så jag va sen med min ansökan.
Så okej, den här gången skulle jag inte missa det och tar till och med hjälp av en studievägledare men hjälper det att vara så "ambitiös"????

Jag förstår fortf. inte hur jag ska kunna få en plats. Hon sa till mig att jag skulle skriva i ansökan att jag ville plugga upp mina ämnen för att kunna börja på högskolan men gör man inte det? Alltså menar, varför pluggar man på komvux om man redan har pluggat på gymnasiet??? Fattar inte. AAAAAAAAAAAAAAAAAHHH"!!!
Blir så jävla "¤!#½¤"!#%"

Och nu kommer man få höra på alla släktmiddagar blablablablabala jag är misslyckad JA! Alltid samma sak, orkar inte.


MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Ångest som fan. :'(

3 kommentarer:

  1. Skriv in dig hos en kusin som bor inne i stan så får du garanterad plats- finns många skolor som tar emot en här ;)

    SvaraRadera
  2. tänkte fråga kusinen på lördag faktiskt, kusin :)

    SvaraRadera
  3. FYI

    Om du är snabb nog och ändra adress så hinner du anmäla dig till 1:a perioden.( sista anm. 5 nov- start 11 jan)

    Skynda!
    ACTION ACTION!

    SvaraRadera