21 september 2010

Bara mörker

Jag har nu lyckats att vända på dygnet helt och hållet.

Somnade vid femtiden imorse och vaknade upp vid ett. Fortfarande helt trött och seg hörde jag hemtelefonen ringa, avvaktade en stund för att höra om farsan var hemma men det var han tydligen inte så sprang upp för att svara. Precis när jag ska ta telefonen så tystnar den. Tog med den till rummet för säkerhetsskull ifall det skulle ringa igen, efter en minut gör den det.
Svarar och kvinnan på andra sidan frågar om hon kommit fram till förskolan.

Såhär är det. Den senaste veckan har det ringt folk hem till oss och frågat samma sak. Varje dag förutom på helgerna. Kan vara två anledningar.

1) Det kan vara något fel på telefonsladdarna och på något sätt så kopplas förskolans samtal till oss, vi bor bredvid förskola, skola och dagis. Det konstiga är att när jag frågat om vilket nummer de försökt nå så har de rabblat upp ett helt annat nummer än vårt så de kan ju inte ha slagit fel nummer..

2) Det är såna ligor som ringer hem till folk för att kolla med om någon är hemma, är ingen det så gör de inbrott.

Jag trodde på det andra alternativet eftersom de alltid frågar vart de har kommit någonstans men jag säger alltid att det är ett privatnummer...de väntar en stund på att jag ska antingen säga mitt namn eller numret och det tycker jag är konstigt. Kan tillägga att vi har privatnummer....

Men hela saken är bara jättekonstig och jag hoppas att telefonledningarna är knas och inget annat...

Blir ju rädd när det ringer hela tiden, en gång blev jag så rädd så jag ringde Adde :p

Aja, kollar på slutaudition på Idol nu iaf....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar