16 september 2010

Sleepless..

Har inte skrivit så mycket på sistone, har inte känt någon inspiration alls till att blogga!
Började ju jobba på Spendrups i april och efter nästan sex månader så är det över...för den här gången i alla fall!

Hör hur regnet smattrar mot fönstret och trädet här utanför. Höstdepressionen börjar smyga sig på som alltid vid denna årstid men ännu mer intensivt i år eftersom jag har jobbat hela sommaren och knappt hunnit njuta av den. Det verkligen öser ner just nu.

Många tankar som spinner i huvudet på mig, som alltid. Jag tänker för mycket, har jag alltid gjort. Det är ett stort problem för mig för många gånger tänker jag på saker som skrämmer mig. Som gör mig rädd. Tänk om det här, tänk om det där...Det är inte lätt att vara en människa med för många tankar, man blir galen. Är väl inte direkt någon nyhet att jag inte är "normal", vad nu normal innebär...

Ska inte tråka ut er med mina alltför många tankar i alla fall.

Sista dagen på Spendrups var förra fredagen, det känns faktiskt ganska konstigt och tomt att inte gå till jobbet efter att ha jobbat där ganska så länge. Konstigt att inte se människorna som man annars har sett varje dag.
Att jobba där har varit lite speciellt eftersom jag trivdes så bra med kollegorna som jag hade.
Men det var ändå befriande att inte behöva gå till jobbet varje dag, jag kommer nog tröttna på att inte göra något alls men ska verkligen ta vara på den här friheten!

Jag har inte haft så mycket ledigt ännu, har städat och tvättat och städat ännu mer. Ni skulle sett mitt rum - ett katastrof var det! Fråga min syrra bara hon såg det när hon va här på besök och tror hon sa att det såg ut som att det hade exploderat...Men nu har jag städat rent och fint och det är såååååååå himla skönt! Har sorterat kläder och fyllt en svart sopsäck med sånt som jag inte längre använder och sånt som är för gammalt. Håller på och betar av tvätthögen fortfarande men den blir mindre och mindre :)

Nu har det slutat regna, ska nog surfa runt lite på nätet och se vad jag hittar för något roligt. Trött är jag inte än, börjar bli en nattuggla igen...So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar