18 oktober 2010

Höstdeppen har kommit! :(

Igår fyllde jag 22år.
Första gången på 22år(eller ja minus de första levnadsåren som jag inte kommer ihåg) så kändes det inte som att det var min födelsedag!
Det beror förstås på att jag inte hade planerat någon fest eller middag flera veckor i förväg. I år ville jag inte ha något firande och det bestämde jag redan förra året.
Jag orkar helt enkelt inte tänka på vad vi ska göra, vem jag ska bjuda och sedan under själva firandet om folk har kul och sedan känna dåligt samvete över att jag inte sa mer än hej till vissa människor.

Nä iår hade jag helt enkelt planerat att ta det lugnt......tills Adde frågade i veckan om vi inte skulle bruncha och så blev det dimsum ändå. Hade då tänkt att vi skulle vara ganska få kanske runt fem-sex st, vi blev fjorton-femton st. men jag är jätteglad att alla kom! :) Va iofs. jättetrött för vi hade festat natten till på söndagen(oplanerad) men ändå.


Just nu ska jag egentligen befinna mig på tunnelbanan påväg till skolan för religion, men jag är så lat och så himla trött att jag orkar inte!

Såhär resonerar jag: Religion är ett ämne man själv kan läsa i boken, det är inte som t.ex. matte där det är viktigt(för mig iaf) att läraren förklarar hur det fungerar. Jag har ingen bok(!) och har inte kunnat läsa på något och boken finns inte i butikerna förrän i mitten av veckan och den finns inte att låna på biblioteket eftersom folk inte har lämnat tillbaka och det är 5 st som står på kö.....men funderar på att köpa en begagnad, likaså med matteboken den har jag inte heller....vet att jag är lite efter men sist jag pluggade matte så köpte jag boken och då gick jag bara på 2-3 lektioner innan jag hoppade av för jobb. Den gången hann jag köpa två helt nya böcker på nätet som jag inte hann öppna ens så de är helt nya och fräscha fortfarande och jag hoppades på att de skulle använda samma böcker i denna skolan men det gör de inte, har även köpt en religionbok från tidigare fast den är begagnad då men ändå. Har slösat så mkt på böcker som jag inte ens har använt... ;(

Men men. Har tänkt att gå på mattelektionen iaf., utan bok :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar