16 oktober 2010

Hypokondriker

Min syster har skapat en ny blogg på Blogger och hon gjorde det så fint att jag kände att jag ville förnya utseendet här på bloggen.
Inte lika fint som hennes, men nytt iaf! Som sagt, det finns så många olika designer nu så det är bara att välja ihop något. Att fixa egen design tar för mycket tid och jag tröttnar så snabbt så det här är perfekt för mig!

Jag, min syster och hennes pojkvän



Ibland undrar jag om jag lider av hypokondri. Till en viss del iallafall.
Jag har alltid ont någonstans och tror alltid det värsta om det.
T.ex. för några månader sen när jag vaknade upp och såg i spegeln att mitt öga blödde och i samma veva så var det andra ögat torrt och gjorde ont, då trodde jag att jag skulle bli blind så småningom och oroade mig över att det var något fel på näthinnan eller hornhinnan eller vad det nu är och skulle behöva operera mig. Att jag var orolig för det är för att min kusin tidigare har skadat något av hinnorna och behövde operera..

Ibland, inte lika ofta nu som för ett tag sen men ibland så får jag såna hjärtkramper. Då oroar jag mig för att jag har något fel på hjärtat och måste kolla hos doktorn.
En gång kändes det som att mitt nyckelben var brutet och jag kunde inte sova den natten och grät för att det gjorde så ont.

Just nu gör det ont i revbenen, det känns som att någon har slagit mig eller något, ont gör det iaf. Precis under bröstet. Jag har väldigt svagt skelett pga. att jag inte får i mig tillräckligt med kalcium och ibland är jag rädd att jag ska drabbas av benskörhet.

Men men, ville bara säga att jag har ont nu och är lite orolig.... Adde säger att jag överdriver varje gång, ibland kan jag oroa honom men oftast säger han att allting är som det ska och att jag bara behöver dricka mjölk!

Det där med ögat som blödde förresten; optikern sa att det är blodkärl som brustit och att det är vanligt vid förkylningar och jag var sjuk när det hände...så va det med det!
Oroar mig alltid i onödan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar