08 augusti 2009

Raspberry sour

Trött va vad jag var idag eftersom jag bara fick två-tre timmars sömn innan det var dags att vakna och gå på mötet kl.9.00.

Det var ett möte med en studievägledare som hjälpte mig väldigt mycket faktiskt!

Ni kanske vet att det inte gick så bra för mig sista året på gymnasiet och det resulterade i väldigt många IG:n så jag är ju tvungen att gå i komvux först innan jag pluggar vidare på högskolan. En dålig sak som min gamla gymnasieskola gjorde var att utfärda ett slutbetyg till mig som har mindre än 90% godkänt i betyget och det ska man ju inte göra för då ska man ju inte få något slutbetyg utan ett samlat betygsdokument...så det kanske blir lite jobbigt för mig nu för nu måste rektorn på komvux låsa upp slutbetyget för att jag ska kunna läsa andra kurser än de jag har på betyget...ähh, lite komplicerat kanske men är lite irriterad iaf. att NTI gjorde så...

Har skickat iväg ansökan iaf. så ska börja i oktober, om de inte bestämmer sig för att jag inte kommer in på de kurserna men det måste de ju....

Efter mötet så åkte jag till Liljeholmen för ett annat möte och sedan åkte jag hem....
Sen så hände det något obehagligt.

Såhär är det, jag brukar låsa dörren här hemma när det är sent, men oftast låter jag det vara olåst mitt på dagen, vilket jag gjorde när jag kom hem. Jag satt ju ändå i vardagsrummet och ser genom fönstret ifall det kommer någon.

Jag ser att det kommer en försäljningsman och han plingar på två gånger snabbt, min mamma går för att öppna dörren men när hon precis har kommit fram till hallen så öppnar mannen själv! Vem gör sånt? Han såg lite läskig ut och sa något om att han sålde saker för arbetslösa eller något, fattade inte riktigt vad han var för något men min mamma tackar nej iaf. och så går han....
Väldigt konstigt iaf. För två dagar sen så funkade inte vår ringklocka så tänk om jag inte hade suttit i vardagsrummet, då skulle jag inte ha sett honom och jag kan säga att jag skulle bli väldigt skrämd om det hade kommit in en främmande man bara sådär....jaja.a....

En annan sak som hände nyss - det var något som exploderade så kraftigt att hela soffan vibrerade. WTF tänker så vi går ut för att kolla var det kom ifrån men hittar inget konstigt ute. Många måste ha hört explosionen eftersom alla kollade ut genom sina fönster...men inget som luktade och ingen rök såg vi.

äsch...


Från ingenstans - här är min fina ros som jag fick av älskling igår + tårtbiten :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar