24 mars 2009

God morgon..!

Idag skulle jag ju vakna tidigt och jag kan säga att jag lyckades. Visst, vaknade precis men det är iaf. tidigare än vanligt!
Imorse vid åtta tiden så var det någon som ringde mig, jag kände inte igen numret så svarade inte men de ringde tillbaka igen strax efteråt. Svarade inte då heller eftersom 1. man hör direkt när jag är nyvaken, min röst är raspig elr ngt sånt(har jag tur så brukar jag kunna dölja det men t.ex. Lili brukar höra när jag gör så) 2. som sagt, jag känner inte igen numret och jag brukar svara om jag ser att dt är sthlmsnr, är dt från ngnannanstans så känner jag mig oftast osäker..
Men iaf. jag somnade om, tänkte att dt ändå inte kunde vara ngt jobb som ringde för jag har ju bara sökt jobb i sthlm...
När jag vaknade så kollade jag upp på eniro vem det kunde vara och där stod det Online Lund? Något sånt iaf. Jag undrade var det va för något och sökte på det i google och hittade ett forum där folk hade skrivit om att företaget ringt upp de också. Det är tydligen ett telemarketing företag men det är något konstigt med de. Vissa hade de ringt upp massa gånger men inte sagt någt när de svarat. För vissa presenterar de inte sig ens och vissa har de ringt tillbaka till även när de svarat och bara lagt på.... :/ Konstigt iaf. Jag tänker inte svara, de har flera nummer också. Det verkar som att de oftast ringer hemnr men till mig va dt mobilen iaf..
Säkert inget farligt men jag tycker ändå att ngt är fel. Det kan ju inte riktigt vara något sånt samtal som kostar massa att ringa tillbaka till? Det är ju ändå ett svenskt nummer...fast folk som försvarar de i forumet kanske är de själva? Ähh...tänk om dt är ngt skämt, man vet ju aldrig..de har inte ringt ngt mer iaf. så strunt i dt.. men här är forumet iaf. ----> *klick*

Vet faktiskt inte om jag orkar röra mig utåt till Slagsta idag, jag är känd för att skjuta upp allt. Haha...men det är låångt till sista ansökningsdag o så...orkar nog inte, får vänta till älskling slutat jobba så kan vi gå tillsammans nästa vecka någon gång...

1 kommentar:

  1. Hej tjejen ! :)
    hittade din blogg, hehe..

    kram Maadde

    SvaraRadera