20 mars 2009

mina skooooooor.......!

Somnade tidigt runt elva-tolv...? Vet faktiskt inte men vi låg o kollade på Bedtime stories iaf...
Vaknade för en timma sen iaf...försökte somna om men lyckades inte...
Jag hade en konstig dröm iaf som jag tänkte dela med mig..

Vet inte hur eller var vi kom ifrån men helt plötsligt var jag, Lili, Lisan och min lillebror i centrum, vi hade precis gått av t-banan. Vi började gå hemåt och såg jättesvarta moln o såg att det skulle börja åska och regna så vi tog inte den vanliga vägen utan en annan konstig väg som jag aldrig sett. Det konstiga är att jag har drömt om detta oväder innan och det är inte trevligt, har för mig att sist så regnade det så mycket och det var storm och översvämmning...men iaf.
Vi är påväg hem och helt plötsligt så är vi inte ens i närheten av hemma, vi har kommit till min gamla arbetsplats....(?) Där jobbar alla helt plötsligt som byggarbetare och mina gamla kollegor är människor som jag aldrig sett. Vi går genom hela byggarbetsplatsen och träffar på min morbrors fru som jag då jobbade med. Vi väntar på att hon ska sluta jobbet så att vi kan åka hem tillsammans. Efter ett tag är hon klar med jobbet och istället för L,L och min lillebror så är mina barndomskompisar där och älskling. Inget konstigt med det men när vi ska gå därifrån så är det plötsligt min morbrors hem vi lämnar. Alla har redan klätt på sig och gått utanför dörren medan jag är seg och måste sega mig. När jag inser detta så går jag ut med mina stövlar i händerna eftersom hon skulle låsa dörren. Jag sätter på mig ena stöveln och ska sätta på mig den andra när det kommer flygandes en vit smal duva. Den kollar på mig och jag är helt jävla chockad och förvånad...men försöker sedan schasa bort den eftersom den är precis bredvid min stövel...helt plötsligt öppnar den munnen och min stövel försvinner! Där står jag med bara en stövel och är helt jävla förbannad på denna fågel som tog min stövel, kommer ihåg att det var en annan gång mina fina rosa pumps försvann med en fågel. Den hade kommit flygandes och bara tagit dem, mina älskade rosa pumps...

1 kommentar:

  1. hahahaha! jag finner inga ord, du med dina konstiga drömmar! :D

    SvaraRadera